szavakkalandja

szavakkalandja

kulipintyó

2018. június 03. - zsöszö
nekem:

hátez nekem olyan meseszerű, mint az ingyombingyom.. (azt spec nemigen találtam egyelőre az etimológiaiban, pedig ez is érdekes)

eredet:

általában itten ki szoktam törölni az online szótárban található német kifejezéseket, de ezúttal benne hagyom, mert én emiatt a jelentése miatt kerestem rá, nemis igen értem, hogy magyarul miért nincsen benne (megjegyzem, azt sem értem, a németek miért vannak...)

A: 1875 kulipingyom, tulipintyom; 1880 kulipingyón; 1888 kuripintyó; 1913 kulipintyó J: ’?; armselige Hütte’.*
Valószínűleg belső keletkezésű, keletkezési módja azonban bizonytalan. ⊗ A játszi szóalkotással
keletkezhetett a kulibakaliba szóból. 1.

*= "szegényes kunyhó"

dsc08060.JPGésakkor már bemásolom ide, az eredetet nem, de a jelentését/jelentéseit tartalmazó infókat is, a rend kedvéért:

1. (népies, tréfás) Kicsi s vmely különlegessége miatt érdekes v. tetszetős, kunyhószerű házikó, csinosabb vityilló.
2. (bizalmas, kedveskedő, tréfás) Kisebb családi ház v. nyaraló. A szőlőben van egy kis kulipintyóm.
naszóval szerintem az értelmező német jelentése és a magyar jelentés iccipiccit eltér, nembeszélve arról, hogy én meg pont nemezekre használom.
de mindegyis, használja kiki kedve szerint, amire szeretné! :)
dsc07967.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://szavakkalandja.blog.hu/api/trackback/id/tr4514020690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása